زبان :
     
 
آشنایی با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی 
 
     
 

۱- آشنایی با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی

  • سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي (رگولاتوری) با استناد به ماده ۷ قانون وظايف و اختيارات وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات مصوب  ۱۳۸۲/۰۹/۱۹ مجلس شوراي اسلامي از تجمیع معاونت امور مخابراتي وزارت ارتباطات و فنآوري اطلاعات و اداره كل ارتباطات راديويي، به منظور ايفاي وظايف و اختيارات حاكميتي، نظارتي و اجرايي تاسيس شد.
  • اين سازمان يك نهاد مستقل قانون گذار و نظارتي در حوزه ICT است و یکی از مهمترین سازمان­های زیر نظر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات می­باشد، كه نقش آن رقابتي كردن بازار خدمات مخابراتي، بالا بردن سطح کیفی سرویس­ها و ارائه خدمات آنهاست.

    یکی از اصلی­ترین وظایف این نهاد رونق بخشیدن به فرآیند خصوصي­سازی است که به این موضوع در اساسنامه سازمان نیز اشاره شده است.

    این سازمان به منظور اجراي مصوبات كميسيون تنظيم مقررات ارتباطات و تحقق اهداف و ايفاي وظايف مورد نظر در بخش ارتباطات راديويي تاسيس شده و رئيس اين سازمان سمت معاون وزير را دارد.

    ۲- اهداف اصلی رگولاتوری

    • تثبیت جایگاه سیاست گذاری، نظارتی و حاکمیت کلی و فاصله گرفتن از امور تصدی گری غیر ضروری؛
    • تسهیل حضور بخش خصوصی و ترغیب آن برای مشارکت بیش تر در پذیرش امور تصدی گری؛
    • حفظ منافع ملی؛
    • ایجاد رقابت سالم در میان فعالان؛
    • ریشه کنی فساد؛

      ۳- حقوق مشترکین

      • مشخصات و نرخ خدمات باید به نحوی مناسب و کامل و بطور رایگان به اطلاع متقاضیان و مشترکین رسانده شود.
      • مکانی مناسب برای پاسخگویی به مشترکین و متقاضیان با نشانی دقیق و ساعت کاری مشخص به آگاهی ایشان برسد.
      • دارنده ی پروانه فقط حق ارائه ی خدماتی را دارد که در شرایط دارنده ی پروانه و ضمائم آن قید شده باشد.
      • خدمات قابل ارائه از سوی دارنده پروانه منحصر به محدوده جغرافیایی تعیین شده در پروانه می باشد.
      • دارنده ی پروانه ملزم به اعلام زمان شروع و مدت ثبت نام، چگونگی دریافت وجه، نحوه ی دریافت مدارک، زمان برقراری خدمات و دیگر موارد مقتضی به روش مناسب، برای مشترکین است.
      • در صورت اختلاف بین دارنده پروانه و مشترکین و متقاضیان یا در صورتی که هر یک از طرفین به تعهدات خود عمل نکنند، در مرحله ی نخست از طریق مذاکره بین طرفین، نسبت به رفع اختلاف اقدام خواهد شد؛ و در صورت عدم توافق، مرجع رسیدگی طبق شرایط مندرج در پروانه عمل خواهد کرد.
      • در صورتی که مشترک به کلیه تعهدات خود عمل نماید، دارنده پروانه ملزم به استمرار در ارائه ی خدمات می باشد.
      • دارنده ی پروانه موظف است خرابی های ارتباط مشترکین را ظرف مدت اعلام شده رفع نماید.
      • ضروری است بین دارندگان پروانه و متقاضیان، قراردادی منعقد گردد که علاوه بر موارد مورد نیاز قرارداد مواردی چون نوع و زمان برقراری خدمات، شیوه های دریافت وجه، حل اختلاف و پرداخت جریمه در صورت قطع خدمات بیش از مدت زمان مجاز، نیز در متن قرارداد ذکر شود.
      • درخواست خدمات از سوی متقاضیان به هر تعداد بلامانع است.
      • ارائه خدمات در محدوده امکانات فنی هر مرکز و با رعایت حق تقدم نوبت متقاضی انجام می پذیرد.
      • تبصره : دارنده ی پروانه، مکلف است در جهت ایجاد امکانات فنی برای فراهم آوردن تقاضای مشترکین  کوشش لازم را به عمل آورد.
      • قطع موقت خدمات باید با تکمیل فرم تقاضای قطع، از طرف مشترک، وکیل قانونی وی، استفاده کننده (با ارائه مدارک مندرج در دستورالعمل اجرائی) و یا هر یک از وراث انجام شود و پس از تسویه حساب آبونمان و دیون معوقه با اخذ تعهد از استفاده کننده و ورثه، مبنی بر پاسخگویی به مدعی صورت پذیرد .
      • ارائه مجدد خدمات با تقاضا نامه ی کتبی صاحب امتیاز یا وکیل قانونی وی و با استناد به اسناد معتبر و ارائه برگ تسویه حساب آبونمان و سایر دیون خدمات انجام می شود.

        ۴- آشنایی با پروانه FCP

        • دریافت موافقت­نامه پروانه ایجاد و بهره­برداری از شبکه ارتباطات ثابت (FCP)

          شرکت انتقال داده­ های آسیاتک در آبان ماه سال ۱۳۹۴ موفق به دریافت این پروانه شده است. مدت اعتبار این پروانه ۱۰ سال شمسی از تاریخ صدور می­باشد.

          • خدمات موضوع پروانه

            ارایه هرگونه خدمت ارتباطی و انتقال داده بر بستر شبکه موضوع پروانه مستقل از فناوری از قبیل خدمات دسترسی به اینترنت پرسرعت، دسترسی به شبکه ملی اطلاعات و خدمات مبتنی بر آن؛ توزیع و فروش پهنای باند اینترنت و انتقال و شبکه‌های اختصاصی، ارایه خدمات صوتی، تصویری، متنی و داده‌ای و انواع خدمات محتوایی و ارزش افزوده در چارچوب قوانین و مقررات جاری کشور.

            تبصره ۱: در صورتی که ارایه محتوا بر بستر خدمات موضوع پروانه مستلزم موافقت یا اخذ مجوز از مراجع حاکمیتی ذی­ربط باشد، دارنده پروانه موظف به رعایت ضوابط و اخذ مجوزهای مربوطه است.

            تبصره ۲: خدمات موضوع پروانه می­تواند ترابردپذیر باشد. ترابردپذیری خدمت (Service Portability)، به این معناست که با جابجایی مکانی از طریق نقاط مختلف شبکه موضوع پروانه، امکان بهره ­برداری از خدمات مورد نظر برای مشترک امکان­ پذیر باشد.

            • شبکه موضوع پروانه

              شبکه مخابراتی شامل خطوط ارتباطی و تجهیزات لازم اعم از نرم افزار و سخت افزار که امکان دسترسی و انتقال داده را بین دو یا چند نقطه ثابت جهت ارایه خدمات موضوع پروانه در قلمرو فعالیت پروانه فراهم می­ سازد.

              تبصره ۱: دارنده پروانه در صورت نیاز به اخذ فرکانس برای ایجاد و توسعه شبکه موضوع پروانه، می­ تواند درخواست خود را به سازمان ارایه و پس از اخذ موافقت سازمان و پرداخت هزینه ­های مرتبط نسبت به استفاده از باند فرکانسی تخصیصی حسب آیین­ نامه­ ها و مقررات مصوب کمیسیون اقدام نماید.

              تبصره ۲: دارنده پروانه مجاز به راه ­اندازی شبکه مستقل ارتباطی (انتقال و دسترسی) در چارچوب شبکه موضوع پروانه و در غیر شبکه ­های زیرساخت مادر مخابراتی به صورت غیر ماهواره ه­ای خواهد بود.

 
 
 
     
صفحه اصلی تماس با ما نقشه سایت
كلیه حقوق مادی و معنوی این سامانه متعلق به شرکت مخابرات استان مرکزی می باشد... Copyright © 2014 tciarak.ir. All Rights Reserved